
Школа повинна дати те, чого потрібне життю. Михайло Грушевський.
П’ятий клас – це новий виклик, нові предмети, нові вчителі. Це як початок нової пригоди у світі знань.
Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів та учениць, так і на їхніх батьків: новий класний керівник; нові вчителі, предмети; вікові зміни – вступом дитини у підлітковий вік; а іноді й новий учнівський колектив.
Як впоратись із зростанням кількості уроків та домашніх завдань? Як стати значимою людиною для класного керівника? Як не загубитись в просторах гімназії? Як пристосуватися до нових учителів та вимог їхніх предметів? Ці та багато інших запитань турбують не лише здобувачів освіти, їхніх батьків, а й вчителів, що викладають у 5-их класах.
З цією метою 28 жовтня 2025 року було проведено психолого-педагогічний консиліум «Адаптація здобувачів освіти 5-их класів до навчання в основній школі».
Запрошені вчителі-предметники, вчителі початкових класів, класні керівники та психолог мали можливість висловити думки й обмінятися досвідом роботи щодо виявлення проблем адаптації п’ятикласників до навчання в середній ланці. Всі присутні були ознайомлені з результатами навчального діагностування, анкетування та соціометричного дослідження практичного психолога. Проаналізовано ознаки успішної адаптації, а також прояви дезадаптації учнів та учениць 5-их класів. У рубриці «Вільний мікрофон» бажаючі мали змогу висловити свої загальні враження про класні колективи, поведінку здобувачів освіти, ставлення до навчального процесу.
Творча атмосфера методичного діалогу сприяла виробленню спільних рекомендацій, які дозволять п’ятикласникам подолати цей складний процес адаптації, пов’язаний з новими умовами навчання та оцінювання, а головне, сприятиме збереженню здоров’я та емоційного благополуччя здобувачів освіти нашої гімназії. |